Op pad: DDW part 2

Tijd voor deel twee van de dutch design week. Een kijkje op mijn route langs de graduation show, ketelhuis en het klokgebouw.

DDW_91Bij terugkomst in het bloggerscafe liet ik mijn berichtje achter op de inspiratiemuur.

DDW_84

In het bloggerscafe was van iedere organiserende blogger een tafel te vinden met allerlei design moois. DDW_85 DDW_86 DDW_90 DDW_95

Na een kopje koffie te hebben gedronken in het bloggerscafe ging ik verder op pad richting de graduation show van de designacademy. Bij binnenkomst trok de stopmotion installatie van Remy van Zandbergen gelijk mijn aandacht.

DDW_99

Industrieel design meets handwerk in de meubelen van Jasmina Grase.DDW_110

Dit stukje design vond ik echt super handig. En ik altijd maar die kaarsen in de fles proppen. Dat is dus niet meer nodig!
DDW_119Op dit project werd ik verliefd, de stoffen van Nina Gautier! Ze heeft namelijk van de super prikbare plant de brandnetel garen ontwikkeld die zodra ze geweven worden zijdezacht zijn. Wat een mooi contrast en wat een goed idee!DDW_120 DDW_125 DDW_131

Ooit geur aangeraakt? Tijdens de graduation show was dit mogelijk dankzij het project van Mickael Wiesengrun. DDW_133 DDW_135

Na al het aanstormende talent bekeken te hebben ging ik terug richting strijp S om wat te eten en drinken te scoren bij het ketelhuis. DDW_136 DDW_137

In de sfeervolle bovenruimte was het goed vertoeven. DDW_138
DDW_139

Van het ketelhuis stak ik over naar het klokgebouw. Voorgaande jaren was dat me namelijk erg goed bevallen. Dit jaar was ik iets minder enthousiast. 
DDW_140

Potpurri een project waar verschillende design geswitched kunnen worden van lamp naar vaas en van vaas naar fruitmand enz. Door het handige magneetsysteem hoef je het design er alleen maar af te halen en ergens anders weer op te klikken.

DDW_142Wat een dag en wat is er toch veel moois te zien op de dutch design week! Volgend jaar ben ik er zeker weer bij.

